Snorkelen en de Mangrove

24 juli 2017 - Nusa Lembongan, Indonesië

Vanochtend werden we om 9.45 uur opgehaald om te gaan snorkelen en daarna de Mangrove te bekijken. De taxi's zijn allemaal hetzelfde, een Mitsubishi Colt. Andere auto's zie je hier niet omdat die niet over de smalle wegen kunnen. Tijdens de taxiritjes wordt je goed door elkaar geschud door de slechte weg.

IMG_2838

Aangekomen bij zee gingen we in bootjes op weg naar de verschillende baaien waar we zouden snorkelen. In totaal op 4 verschillende plaatsen. Eerst naar de plek gevaren waar de Manta roggen zitten. Helaas was de zee te wild en konden we hier niets zien. Verder gevaren naar de volgende baai. In totaal bij 3 baaien gesnorkeld en prachtige vissen en koraal kunnen zien. Zo mooi kenden we het alleen van film en foto's. Wat een voorrecht om dit zelf te mogen aanschouwen. Gelukkig hadden we een onderwater camera gehuurd en hebben we het vast kunnen leggen. Echt schitterend hoeveel verschillende vissen en koraal we hebben gezien, met heel veel verschillende kleuren.

IMG_2831   IMG_2849  IMG_2832   IMG_2850IMG_2827   IMG_2825   IMG_2823   IMG_2820

IMG_2853    IMG_2851

Geluncht met lekkere bami en nasi goreng en toen met een bootje door de Mangrove. Nusa Lembongan heeft voor zo'n klein eiland een groot mangrovebos. Een prachtig groen moerasgebied waar we doorheen voeren in een traditioneel bootje. Deze werd vooruit geduwd door een man met een bamboestok.

IMG_2844    IMG_2845   IMG_2843

Achterin de taxi weer naar ons complex en nog even wat gedronken bij Sandy Bay en nog van de zon genoten met een prachtig uitzicht.

IMG_2833    IMG_2835

's Avonds nog heerlijk vis gegeten bij Sandy Bay als afsluiting van onze tijd op Nusa Lembongan. Een geweldig eiland, een parel onder Bali. Morgen gaan we met de boot weer naar Bali naar het plaatsje Sanur. We hebben genoten van het sfeertje op Nusa Lembongan en alle mooie ervaringen!

1. Rik:
    24 juli 2017
    Geweldig, zo te lezen/zien. Ik hoop dat Jan volgende week me af komt lossen als ik, met mijn gezin, naar Overijssel ga voor een weekje. Bijna net zo mooi
  2. Gilbert & Miranda:
    24 juli 2017
    Prachtig om te zien en te lezen en wat een mooie foto's onder water. Deze vissen zien er te schattig uit om bang voor te zijn ;-)
    Nog een fijne reis samen.