De eilanden Nusa Lembongan en Nusa Ceningan

23 juli 2017 - Nusa Lembongan, Indonesië

Vanochtend eerst op ons balkon ontbeten. Je geeft even door wat je wil eten en ze serveren het op je balkonnetje. Top geregeld.

IMG_2790

Na het ontbijt 2 scooters gehuurd. Je hebt hier geen rijbewijs nodig om scooter of auto te rijden volgens de eigenaar van ons resort, er is geen politie op Nusa Lembongan. Hard kun je hier ook zeker niet rijden want de wegen zijn vreselijk slecht. Veel gaten in de wegen. De hoofdweg is slechter dan een bospad in Nederland. Jan zijn motorcross ervaring kwam goed van pas vandaag. Benzine hebben ze alleen in flessen, een tankstation is er niet.

IMG_2799    IMG_2809

We zijn eerst naar de Yellow Bridge gereden. Deze verbindt de eilanden Nusa Lembongan en Nusa Ceningan met elkaar. Vanaf de brug heb je een mooi uitzicht op de eilanden. De brug overgestoken naar Nusa Ceningan.

IMG_2811    IMG_2815   IMG_2813

Nusa Ceningan heeft een nog ruigere kust dan Lembongan. Hier zijn hoge kliffen, woeste golven en prachtige uitzichten. Eerst de Bleu Lagoon bezocht, een lagune met prachtig blauw water. Schitterend.

IMG_2810    IMG_2814

Verder gereden naar een klif met en zipline. Hier kon je over een lagune tokkelen waarbij je ongeveer 50 meter boven de lagune hangt. Eerst even wat drinken en moed verzamelen.

IMG_2802

Dirk en Eva gingen het wagen. Ze vonden het beiden mooi om vanaf boven te zien. Ik twijfelde heel erg maar wist dat ik deze kans niet snel opnieuw kreeg. Besloten om het toch te wagen, en het was echt prachtig! Blij dat ik het gedaan heb.

IMG_2797    IMG_2803    IMG_2801    IMG_2806

Terug gereden naar Lembongan naar een strandje waar je kunt surfen en dat ook geschikt is voor beginners. Dirk en Eva wilden graag surfen. Ze kregen 2 uur les van een instructeur. Eerst uitgelegd hoe te liggen, te peddelen en hoe op te staan. Toen zijn ze met een bootje verder op zee gegaan waar goede golven waren. Ze vonden het erg leuk en het ging heel goed voor een eerste keer. Als het kan willen ze deze week nog een half dagje surfen. Wij hebben ondertussen op een wit strandje met subliem uitzicht gewacht maar konden ze helaas niet zien surfen

IMG_2804     IMG_2805    IMG_2792

Tijd voor de lunch. We zijn naar Dream Beach gereden waar we lekker geluncht hebben en daarna aan de infinity pool gelegen. Gezellige strandtent waar je lekker kunt eten, drinken en relaxen.

IMG_2798   IMG_2791

Aan het einde van de dag nog genoten van een prachtige zonsondergang. Het was weer een geweldige dag!

IMG_2793

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Filo en Petra:
    23 juli 2017
    wat een gave foto's weer.
  2. Ma en pa:
    23 juli 2017
    Angeline, ik dacht dat jij een ervaren surfer was. Laat je kunsten nog eens zien.