Nusa Lembongan, een eiland met mooie witte stranden

23 juli 2017 - Nusa Lembongan, Indonesië

Op zaterdag vertrokken vanuit Bali naar Nusa Lembongan, een klein eilandje onder Bali. Aangekomen bij het bootje, waarmee we onze overtocht gaan maken, worden eerst onze koffers naar de boot gebracht. Daarna mogen we zelf instappen. Hierbij moeten we wel door het water. De overtocht duurt een half uurtje met een redelijke snelheid op vrij wilde zee.

IMG_2774   IMG_2772

Op Nusa Lembongan worden we bij ons verblijf afgezet. Prachtige huisjes met een mooi zwembad erbij en 100 meter van zee en van 1 van de leukste strandtenten van Nusa Lembongan. Ons badkamertje is half in de open lucht. Een heerlijk balkon aan het hutje waarop 's ochtends ons ontbijt geserveerd zal worden. Je hoort de zee hier continu. Dit is zo'n relaxte plek!

IMG_2777    IMG_2776    IMG_2787

Heerlijk geluncht bij Sandy Bay op Sandy Beach (100 meter lopen). Een heel gezellig restaurantje met heerlijk eten en een mooie infinity pool. Infinity Pools zie je hier heel veel omdat op veel plaatsen de zee te wild is om in te zwemmen. Geweldig mooi om hier in de pools te zwemmen.

IMG_2784   IMG_2775

Na de lunch naar Devil's Tear gelopen. De kustlijn van Nusa Lembongan is ruig, met hoge kliffen en vaak een erg woeste zee. De mooiste plek om dit natuurgeweld te bekijken is Devil's Tear, een enorme blowhole dat het water in regenbogen omhoog spuit. Prachtig om te zien.

IMG_2783    IMG_2782.   IMG_2781    IMG_2779

Even aan ons zwembad gelegen en 's avonds heerlijk vis gegeten bij Sandy Bay. Dit is geweldig, een gezellig en goed restaurant aan zee en zo dichtbij. Hier gaan we nog regelmatig komen. Onze eerste indruk van het eiland is geweldig. Nog 2 dagen om hiervan te genieten! Maar dat gaat zeker goed komen.

IMG_2786