Jakarta, een bezienswaardigheid

8 juli 2017 - Jakarta, Indonesië

Vandaag onze eerste dag in Indonesië. Jakarta bezocht. Een stad waar nog veel Nederlandse invloeden te zien zijn. Eerst Kota bezocht, het historische deel van Jakarta. Dit was ooit het centrum van het oude Batavia, de stad van de nederlandse kolonisten. Op dit plein staat het oude stadhuis, met gouverneurshuis op de gevel.

IMG_2101  IMG_2117

Daarna de oude haven bezocht met de oude pakhuizen van de VOC.

's Middags de Medan Merdeka, onafhankelijkheidplein, bekeken met het Nationaal Monument. Dit plein was het centum van de macht van Batavia.

IMG_2135   IMG_2152

Ook de Istiqlal moskee bezocht. De grootste moskee van Zuid-Oost Azië. Waar we heel hartelijk verwelkomd werden en een prachtige rondleiding kregen. Daarna de Kathedraal van Jakarta bekeken. Twee godsdiensten op zo'n kleine afstand.

Op Kota werd er gevraagd of ze met ons op de foto mochten. Na de eerste foto stond er een hele rij. Dit ging de hele dag door. Overal waar we kwamen wilden ze met ons op de foto. Alleen, met tweeën, hele gezinnen, groepen met kinderen, jong en oud. We  zijn met meer dan 100 mensen op de foto gegaan

IMG_2099  IMG_2169

Jakarta voor ons een mooie stad met mooie bezienswaardigheden en dat waren wij zeker ook!!!

1. Ma en pa:
    8 juli 2017
    Het ziet er allemaal prachtig uit, vooral de foto's met de inlandse bevolking.
    En wat hebben jullie mooie jurken gekocht, daar kun je zo mee door de Heistraat lopen.
    Groeten, ma en pa
  2. Gilbert & Miranda:
    9 juli 2017
    Een mooie eerste dag in Indonesië! Met interessante bezienswaardigheden.. En wat bijzonder dat iedereen met je op de foto wil!
    Fijn dat jullie reis goed verlopen is en dat jullie volop aan het genieten zijn.
    Dankjewel Angeline voor je leuke verhalen en foto's.. Wij volgen jullie de komende weken. Veel plezier!
  3. Fred en menno:
    9 juli 2017
    Lieve Angeline ,
    Leuk dat je een reisverslag maak t met al die geweldig foto erbij. En het voornaamste : we kunnen er allemaal van genieten..
    Wij gaan je (jullie) beslist volgen. We hopen iedere dag op meer van alles.( zowel foto's alswel je verhalen)
    Geniet er samen met Julie viertjes van.
  4. Rik:
    11 juli 2017