Jakarta naar Bandung per trein

9 juli 2017 - Bandung, Indonesië

Vanochtend na weer een heerlijk ontbijt in ons hotel in Jakarta vertrokken met de taxi naar het station. Alles wordt perfect voor ons geregeld hier. Je vraagt om een taxi en binnen 3 minuten staan er 2 taxi's klaar om ons weg te brengen. 2 in verband met de grote koffers van de dames. Er moet voor 3 weken kleren mee

Een luxe trein staat klaar voor onze reis van 3,5 uur. De kaartjes waren online in Nederland al geboekt. Erg handig. Documentje scannen en alles is geregeld. Bij het verlaten van Jakarta valt op dat er ontzettend veel krottenwijken zijn. Even denken we dat dit in de buitenwijken van Jakarta is maar de krottenwijken blijken de hele reis te zien te zijn. Over een reis van 170 km lang. Zoveel armoede nog in dit land.

IMG_2238     IMG_2229

De treinreis was prachtig. Wat een geweldig mooie natuur met de rijstvelden. Je ziet op deze manier veel van Java.

IMG_2236    IMG_2230

In Bandung aangekomen met de taxi naar ons hotel. Prachtig hotel waar ze er ook weer alles aan doen om ons in de watten te leggen. Contrasten zijn groot in de wereld.

IMG_2211

's Avonds de Cihampelas Walk Mall bezocht. Druk en gezellig. Hier weer heerlijk gegeten. Het eten is erg lekker in Indonesië. Daarna nog even bij een koffietentje een espresso gedronken. Gelukkig zijn hier ook westerse invloeden en is er goede koffie.

IMG_2220    IMG_2232

Koppie koppie kennen we al = kopje koffie.

1. Ton & Petra:
    9 juli 2017
    Hai! Jeetje jullie komen ogen te kort!! Wat geweldig allemaal...en wat een contrast met veel dingen...ik wil zo'n mooi jurkje ook wel! Wat leuk die foto's met de mensen daar....geniet ervan samen...Gr uit dierdonk
  2. Filo en Petra:
    Mooie foto's weer ! Geniet ervan
  3. Ton & Petra:
    9 juli 2017
    Open mond.... Wat een belevenis...
  4. Ma en pa:
    10 juli 2017
    We genieten dagelijks van de mooie verslagenen de prachtige foto's. Blijf dit doen.
    Ma en pa