Ubud and our new friends

21 juli 2017 - Ubud, Indonesië

Vandaag ons laatste dagje in Ubud gehad. We hebben het hier heel fijn gehad. Een fijn hotel met een schitterend zwembad, heerlijk gegeten in de verschillende restaurantjes en heerlijk de omgeving bekeken met onze scooters.

Vandaag zijn Jan en ik eerst, vroeg in de ochtend, naar de markt geweest. Een groentenmarkt waar de lokale bevolking zijn inkopen doet. Veel fruit, groenten, vlees, vis, bloemetjes en kruiden. Mooi om te zien. Zo knap hoe de vrouwen hun spullen mee naar huis nemen in een mand op hun hoofd. Misschien moet ik dat volgende week ook eens proberen als ik naar de markt ga.

IMG_2762    IMG_2763    IMG_2764    IMG_2765

Even aan het zwembad gerelaxed en begin van de middag naar Monkey Forrest geweest. Het Monkey Forest in Ubud omvat een beschermd natuurgebied, dat voornamelijk bestaat uit een dicht bos. Dit heuvelachtig oerwoud heeft een mysterieus en sprookjesachtig voorkomen, en veel bomen hebben een heilige status. Van die bomen is de Pule Bandak de belangrijkste: van deze boom worden steeds kleine stukjes hout gebruikt voor het maken van ceremoniële maskers. In dit bos leven ongeveer 600 apen, makaken. De apen zijn overdag het actiefst, en omdat ze niet bang zijn voor mensen komen ze dichtbij. Zeker wanneer je eten bij je hebt moet je goed op je spullen letten, want de apen zijn brutaal genoeg om je zakken af te tasten of er met je tas vandaar te gaan. Bij Dirk had er een aap gezien dat hij een banaantje in zijn zak had. Hij was er snel bij. Wij vonden ze erg lief en hebben "new friends" gemaakt.

IMG_2744   IMG_2758    IMG_2757

IMG_2755   IMG_2753    IMG_2745

Lekker geluncht en nog even langs de markt gereden. Na 9.00 uur verandert de markt van een traditionele markt naar een toeristische markt met Balinese souvenirs. De markt wordt 's ochtends en 's middags op dezelfde plek gehouden maar is een heel andere belevenis 's middags.

Nog een paar uurtjes relaxed aan het zwembad en genoten van de zon.

Om 18 uur hadden we een Balinese Total Body massage geboekt. Heerlijk ontspannend. Ook Dirk en Eva vonden het een heerlijke ervaring. Na de massage een lekker kopje thee en spiesjes met papaya. Een mooie relaxte afsluiting van Ubud.

IMG_2741   IMG_2737

Morgenochtend gaan we met de boot naar Nusa Lembongan. Een klein eilandje onder Bali. We zijn benieuwd wat voor moois ons dit weer brengt.

1. Ma en pa:
    21 juli 2017
    Breng je een aapje voor ons mee?