Bandung en omgeving.

10 juli 2017 - Bandung, Indonesië

Vandaag werden we om 9.30 opgehaald door Rudi. Onze chauffeur voor vandaag. Als eerste hadden we de Tangkuban Parahu vulkaan op ons lijstje staan. Ongeveer 30 km en een dik uur rijden. Zoveel verkeer hier in Indonesië. Niemand die zich aan de regels houdt maar allemaal erg tolerant in het verkeer.

IMG_2347

De Tangkuban vulkaan is 2064 meter hoog en bestaat uit 3 kraters. De laatste uitbarsting was in 1983. De vulkaan is nog steeds actief en dit zie je aan de zwavel en stoom die omhoog komen. We moesten 1,2 km wandelen om op de krater te komen waar je toegang toe hebt. De andere kraters hebben een te sterke zwavellucht. De wandeling op zich was prachtig door een bos met veel hoogteverschillen, varens en apen die daar leven. Op de krater kon je baden in de heetwater bronnen wat erg goed is voor je huid. Een schitterende omgeving en uitzicht.

IMG_2256    IMG_2361

IMG_2283    IMG_2274

Nadat we de vulkaan gezien hadden stond Rudi al weer klaar om ons naar onze volgende bestemming te rijden. We zijn naar  Kopi Luwak Cikole gegaan. Hier komt de Luwak koffie vandaan en worden de bessen met koffiebonen eerst gegeten door de Loewak, een civetkatachtige. De pitten blijven intact en passeren het maag-darm kanaal en worden teruggevonden in de ontlasting van de loewak. Vervolgens worden de pitten gewassen, gedroogd, van hun schil ontdaan en licht geroosterd. Deze koffie heeft een hele goede smaak en is erg exclusief. Wij hebben genoten van dit heerlijke kopje koffie en Eva was dol op haar loewak.

IMG_2321    IMG_2330

Op onze reis terug de Floating Market in Lembang bezocht en hier heerlijk gegeten. Dit zijn kleine bootjes die als restaurantjes dienst doen. Hier kun je je eten bestellen en aan tafeltjes gezellig opeten. Dit is een populaire plaats voor de plaatselijke bevolking. Ook hier werden we flink bekeken. Mensen blijven ons soms wel 10 minuten aanstaren, kinderen wijzen naar ons en van ver wordt er naar ons gezwaaid. En degenen die het durven te vragen willen uiteraard met ons op de foto. De Indonesiërs zijn oprecht, vriendelijk en hartelijk.

IMG_2355    IMG_2356

's Avonds de oudste straat van Bandung nog even bezocht, met veel gebouwen uit de koloniale tijd, en hier weer heerlijk gegeten.

Morgen vertrekken we om 8.30 uur met de trein om naar Jogjakarta te gaan. Een treinreis van 7,5 uur die je volgens velen niet mag missen.

We laten ons weer verassen door dit prachtige land!!!

1. Ton & Petra:
    10 juli 2017
    Ongelooflijk wat n beleving! Bij de vulkanen ruikt t ook zo lekker hé? Wat leuk dat de mensen jullie zo aanstaren, en op foto willen! Geweldig! Zijn prachtige foto's zeg...hier kun je niet anders dan alleen maar genieten!! Liefs, Petra Ton Marijn
  2. Filo en Petra:
    Wat een mooie foto's weer ! Geniet ervan
  3. Ma en pa:
    10 juli 2017
    Deze reis is een geweldige ervaring voor jullie. Wij kijken al uit naar het volgende verslag
    Groeten ma en pa.