Borobodur en omgeving

13 juli 2017 - Jogjakarta, Indonesië

Vandaag de Borobodur bezocht. Deze is 2500 vierkante meter groot en ligt in een prachtig park. Het is het grootste Boedhistische monument ter wereld en staat op de UNESCO Werelderfgoedlijst. De naam Borobodur betekent tempel op de berg.

Wij vonden de Borobodur prachtig en erg indrukwekkend. Een bezienswaardigheid die je niet mag missen als je in de buurt van Jogjakarta bent.

IMG_2426   IMG_2428

IMG_2430    IMG_2425

In het park liepen olifanten waarop je een rondje kon rijden. Na de ezel (op Santorini) en de dromedaris (in Marrakesh) moest deze ook van Eva haar Bucket List gestreept worden en moest ik er ook weer aan geloven. Zoals Eva zegt: new places,new friends. Zie foto rechts.

IMG_2423   IMG_2444

Na de Borobodur hebben we een mooie fietstocht door de rijstvelden gemaakt. Hier zie je het landelijke leven, de kleine dorpjes en kleine tempels van het oude Java.

Op een oude omafiets genoten we van de omgeving. Ja ja.... ik heb gefietst!  Onderweg zwaait iedereen vriendelijk naar ons en roept hello!

IMG_2437    IMG_2434

IMG_2431    IMG_2432

In een heel klein dorpje in een Warung wat gegeten. Allemaal erg lekker. Daarna met onze taxi chauffeur weer naar ons hotel. De lieve man rijdt ons overal naartoe, wacht op ons en haalt de auto als we er weer zijn. En voor 100.000 Roepia (6 euro) fooi blijft hij buigen en dank u wel zeggen. De mensen hier zijn zo vriendelijk en dankbaar.

Het was weer een heerlijk dagje!!

1. Gilbert & Miranda:
    13 juli 2017
    Wow, ziet er weer prachtig uit!!
    Eva ik mis nog wel je selfie met je "new friend"?
    Enjoy!!
  2. Ma en pa:
    13 juli 2017
    Wat prachtig allemaal, zo'n geweldige reis maak je maar eenmaal in je leven.
    Geniet van al die mooie dingen. ma en pa
  3. Ton & Petra:
    13 juli 2017
    Hier wordt geschiedenis geschreven... door fam. Vermeulen... Memorabele gebeurtenissen volgen elkaar in snel tempo op.... wat een top reis is dit..!!