Dag 7 de Prambanan

12 juli 2017 - Jogjakarta, Indonesië

Dag 7 alweer van onze reis en de 5e volle dag in Indonesië. Vanochtend weer heerlijk ontbeten. Ieder hotel, wat we tot nu toe gehad hebben, heeft een ruime keuze. Er is een ruime keuze in brood en gebak, yoghurt en fruit en Indonesische gerechten met rijst. Deze worden voor de liefhebber, zoals Jan, vers gewokt. Ook worden de eieren en omeletten vers gebakken. Volop keuze voor iedereen.

Vanochtend een ochtend aan het zwembad gelegen. Eva haar feestje!!! De temperatuur hier is prima. De warmte valt voor ons heel erg mee en is aangenaam.

IMG_2397

Vanmiddag hadden we om 14.00 uur een chauffeur geregeld om de Prambanan te bezoeken. Deze ligt op 17 km van ons hotel, een uur rijden. De Prambanan is het grootste Hindoe-Javaanse tempelcomplex van Indonesië. Bij de aardbeving in 2006 is een groot deel van deze tempel verwoest. De grote tempels zijn inmiddels weer hersteld maar van de 244 kleine tempels zijn er tot op heden maar 3 gerestaureerd. Op de weg terug naar onze taxi liepen we door een mooie laan met parapluutjes.

We gingen wat later in de middag naar de Prambanan zodat we de zonsondergang konden zien. De zon gaat hier rond half 6 onder. Het is heel vroeg donker en wel vreemd voor ons in juli.

IMG_2402    IMG_2404    IMG_2407IMG_2408    IMG_2409    IMG_2403

's Avonds weer heerlijk gegeten. Op 200 meter van ons hotel is een straat met allemaal goede restaurantjes. Wij hebben net als gister bij Yam Yam gegeten omdat we het zo lekker vonden.

IMG_2414

Natuurljk na het eten een espresso na. Gelukkig kennen ze die hier ook. En daarna nog even net als de plaatselijke bevolking bij de Italiaanse ijssalon binnen.

1. Ton & Petra:
    13 juli 2017
    Wat een belevenis weer! En ja, ik had niet anders verwacht dat Eva op de olifant ging! zo hoort t...haha...bekend dat de mensen daar zo hartelijk en vriendelijk zijn. Schitterend weer....en dan op de fiets door de rijstvelden...erg mooi....maar goed dat je een reisverslag bij houd, want zoveel moois kun je nooit elke dag onthouden! Tot t volgende verslag...kijk er naar uit! Erg mooi om jullie zo te volgen! Doei doei,..