Gunung Kawi tempel en de watertempel van Tirta Empul

20 juli 2017 - Ubud, Indonesië

Vanochtend zijn we eerst naar de Kintamani berg gereden, de hoogste berg van het eiland. Hier heb je een schitterend uitzicht op de Batur (actieve vulkaan op Bali) en het kratermeer. Hier hebben we wat gedronken met een prachtig uitzicht.

IMG_2706    IMG_2705

Doorgereden naar de watertempel van Tirta Empul, letterlijk vertaald de tempel van het heilige water. De tempel wordt vooral bezocht door de Balinese bevolking die zich reinigt in het heilige water, waar helende en magische krachten aan toegeschreven zijn. Ook toeristen mogen meedoen aan dit reinigingsritueel en zich onder laten dompelen in het geneeskrachtige water. Bij aankomst bij de tempel krijg je een sarong om. Om aan het reinigingsritueel mee te doen moet je een andere sarong aan die nat mag worden. Tijdens het ritueel moet je hoofd volledig onder water. Er worden bloemetjes neergezet en wierook stokjes gebrand. Wij hebben meegedaan aan het ritueel en voelen ons als herboren.

IMG_2718    IMG_2710

IMG_2709    IMG_2712

IMG_2716    IMG_2717    IMG_2714

Vervolgens doorgereden naar de volgende tempel. We zijn door de binnenlanden gereden en je ziet goed hoe de mensen hier leven. Dorpjes hebben allemaal een boog met de naam erop en bestaan uit groepjes huizen, ommuurd en met een eigen tempeltje.

IMG_2707    IMG_2708    IMG_2701

Er wordt langs de straten van alles verkocht. Potten, veel kunst, fruit, sieraden, te veel om op te noemen. Ook zie je de lokale bevolking en hoe de kippen hier leven.

IMG_2697    IMG_2702

IMG_2704    IMG_2699

De volgende tempel is de Gunung Kawi, een van de oudste tempels van Bali. Deze ligt in een vallei aan de rivier de Pakrisan. Ook hier moeten we een sarong dragen. Via een steile trap van meer dan 300 trappen ga je naar beneden naar het tempelcomplex. Onderweg heb je een geweldig uitzicht op de rijstvelden, het regenwoud en de omliggende vallei. Beneden zie je overal tempeltjes. De klim naar boven was wel pittig.IMG_2719    IMG_2720    IMG_2723

Een prachtige dag weer met een bijzondere ervaring bij het heilige water. Als afsluiting een lekkere voetreflex massage laten doen. Morgen gaan we verder relaxen met een bodymassage!!

IMG_2728    IMG_2730    IMG_2737

1. Ma en pa:
    20 juli 2017
    Prachtige foto's van een geweldige belevenis en je komt ook nog eens gezuiverd en herboren thuis.
    Groeten : ma en pa