Ubud en de Tegalalang rijstvelden

18 juli 2017 - Ubud, Indonesië

Maandagavond onze vlucht van Surabaja naar Bali gemaakt. Onze kortste vlucht ooit, van 45 minuten. Daarna met de taxi naar ons hotel waar we weer een mooie kamer hebben. Op Java hebben we allemaal grote, moderne hotels gehad maar vanaf nu slapen we voornamelijk nog in een soort huisjes. Op Bali zie je veel minder hoogbouw. Vanochtend heerlijk ontbeten en even de zwembaden bekeken. Deze zijn prachtig en de handdoeken liggen 's ochtend al op de bedjes klaar met een bloemetje. 1 van de 2 zwembaden ligt echt schitterend en loopt over in de rijstvelden met palmbomen. Een omgeving om volledig tot rust te komen.

IMG_2607   IMG_2609

IMG_2610    IMG_2611

Vanochtend eerst naar de Tegalalang rijstvelden gereden. Wij hebben 2 scooters gehuurd voor de komende dagen zodat we makkelijk naar de verschillende bezienswaardigheden kunnen en niet telkens afhankelijk van een taxi zijn. Iedereen rijdt hier op een scooter en het is de snelste manier van je verplaatsen. Er zijn er echt heel veel.

IMG_2627    IMG_2629

De rijstterassen waren prachtig. Je hebt hier een geweldig uitzicht over de rijstvelden en kunt er rustig doorheen lopen. Je ziet de lokale bevolking aan het werk op het veld. Wel weer stijle trapjes en lastige paadjes maar zo schitterend.....                     Kokosmelk gedronken wat hier in Indonesië heel veel gedaan wordt. Erg lekker.

IMG_2602    IMG_2604    IMG_2605    IMG_2606    IMG_2608

Daarna weer richting Ubud gereden en lekker geluncht op een heerlijk terras.

We wilden nog even naar het zwembad maar het was inmiddels bewolkt en het heeft even geregend. Dus even op ons terrasje gerelaxed en tegen de avond richting het centrum gegaan. Ubud staat bekend om haar Healthy Food (goede biologische restaurantjes) dus een heerlijke Smoothie en glutenvrije taart gegeten. Chocolade taart met alleen maar gezonde ingrediënten. Genieten!

IMG_2638    IMG_2642

Verder staat Ubud bekend om haar kunstzinnige karakter. Het is het centrum van de Balinese kunst en cultuur en is omgeven door prachtige rijstvelden die tegen de steile berghellingen van de Agung vulkaan zijn opgebouwd. Ubud heeft zijn charme behouden. In Ubud leven veel kunstenaars en hippies die de sfeervolle plaats kleur geven. Het prachtige handwerk dat ze vervaardigen en de charmante tempels die in Ubud aanwezig zijn geven de plaats extra aantrekkingskracht. Good place to be!

Onze eerste indruk van Ubud is zeer positief. Een levendige stad met veel restaurantjes, winkels en sfeer. Veel mogelijkheden om te ontspannen door middel van massages, yogalessen en de natuur. Wij gaan hier de komende 3 dagen zeker genieten en relaxen!